Hyppää sisältöön

Kriisiviestintä

Kriisiviestinnällä tarkoitetaan tehostettua tiedottamista tilanteissa, joissa jokin normaaliarkea häiritsevä tilanne synnyttää voimakkaan informaatiotarpeen.

Kriisiviestinnän tavoitteet:

  • turvata organisaation toimintaedellytykset
  • tiedottaa palvelujen järjestelyistä
  • varmistaa ihmisten turvallisuus
  • varmistaa, että julkisuudessa on totuudenmukainen mielikuva tilanteesta.

Tehostettua viestintää vaativa kriisi voi olla monentasoinen: toimimaton puhelinvaihde, rikkoutunut vesijohto, myrskyjen aiheuttamat tuhot tai vakava, ihmishenkiä vaatinut onnettomuus.

Kriisitilanteen vakavuus ja laajuus määräävät sen, johdetaanko sitä kaupungin yksittäiseltä toimialalta käsin, koko kaupungin tasolta tai jopa alueellisesti / valtakunnallisesti.

Ylöjärven kaupungin kriisiviestintävastaava on kaupungin viestintäpäällikkö. Hänen varahenkilönsä on talousjohtaja. Osastokohtaisina kriisiviestintävastaavina toimivat osastopäälliköt. Kaupungin ylin tiedottava virkamies on kaupunginjohtaja.

Toimintaohjeet on kirjattu kaupungin kriisiviestintäohjeeseen.

Kriisitilanteeseen liittyvät yleiset tiedotteet julkaistaan aina Ylojarvi.fi-sivuston pääuutispalstalla. Näitä tiedotteita voidaan jakaa sosiaalisessa mediassa.

Yhteystiedot

Helminen Tiina
Helminen Tiina
Viestintäpäällikkö
050 437 1247
etunimi.sukunimi@ylojarvi.fi
Kuruntie 14, 33470 Ylöjärvi
Kaupungin viestintä ja markkinointi. Twitter @helmitiina.
Liinavuori Juha
Liinavuori Juha
Talousjohtaja
040 133 4540
etunimi.sukunimi@ylojarvi.fi
Kuruntie 14, 33470 Ylöjärvi
Talouspalvelut. Twitter @JuhaLiinavuori.
Päivitetty: 10.9.2021