< Previous | Contents | Next >
Opetuksen tavoitteet | Tavoitteisiin liit- tyvät sisältöalu- eet | Laaja-alainen osaa- minen |
T1 rohkaista oppilasta kiinnostumaan ja innostumaan käsin te- kemisestä sekä herättää uteliaisuutta keksivään ja kokeilevaan käsityöhön | S1-S4 | L1, L2 |
T2 ohjata oppilas kokonaiseen käsityöprosessiin ja esittämään omia ideoitaan kuvallisesti sekä kertomaan käsityön tekemi- sestä ja valmiista tuotteesta | S1, S2, S3 | L1, L4, L5 |
T3 ohjata oppilasta suunnittelemaan ja valmistamaan käsityö- tuotteita tai teoksia luottaen omiin esteettisiin ja teknisiin rat- kaisuihinsa | S1 S5 | L1, L7 |
T4 opastaa oppilasta tutustumaan moniin erilaisiin materiaa- leihin ja niiden työstämiseen sekä ohjata toimimaan vastuun- tuntoisesti ja turvallisesti | S2-S4 | L4, L6 |
T5 tukea oppilaan itsetunnon kehittymistä käsityössä onnistu- misen, oivaltamisen ja keksimisen kokemusten kautta | S1-S6 | L1, L3 |
13.4.9.1 Käsityön vuosiluokkaistetut tavoitteet vuosiluokilla 1-2. Ylöjärvi
Käsityö: tavoitteet luokilla 1-2 | |
1.lk | 2.lk |
T1 Oppilas kiinnostuu käsin tekemisestä sekä kek- sivästä ja kokeilevasta käsityöstä. T2 Oppilas harjoittelee hahmottamaan käsityö- prosessin kokonaisuutta. Oppilas harjoittelee kertomaan omista ideois- taan ja käsityön tekemisestään sekä esittele- mään valmistamaansa tuotetta. T3 Oppilas harjoittelee suunnittelemaan ja val- mistamaan käsityötuotteita. T4 Oppilas harjoittelee työstämään erilaisia ma- teriaaleja ohjeiden mukaan. T5 | T1 Oppilas kiinnostuu ja innostuu käsin tekemisestä ja hä- nessä herää uteliaisuus keksivään ja kokeilevaan käsityö- hön. T2 Oppilas harjoittelee ymmärtämään kokonaisen käsityö- prosessin vaiheet. Oppilas harjoittelee kertomaan suunnitelmastaan piirtä- mällä tai muotoilemalla ja kertomaan käsityön tekemi- sestä sekä valmiista tuotteesta. T3 Oppilas harjoittelee suunnittelemaan ja valmistamaan käsityötuotteita. T4 Oppilas harjoittelee työstämään erilaisia materiaaleja ohjeiden mukaan. |
Oppilas tunnistaa onnistumisia ja omien ide- oidensa vaikutuksia. | T5 Oppilas tunnistaa onnistumisia. Oppilas tunnistaa oman suunnittelunsa, taitojensa kehit- tymisen ja oman kädenjälkensä valmistamassaan tuot- teessa. |