Hyppää sisältöön

Sosiaalinen tuki ja toimeentulo

Vastaa asiakaskyselyyn! Sosiaalipalveluita käyttäneiltä henkilöiltä kerätään asiakaspalautetta syyskuun ajan Pirkanmaalla. Tarkoituksena on saada tietoa asiakkaiden kokemuksista käyttämissään palveluissa. Kysely on osa PirSote-hanketta. Vastaa kyselyyn tästä >> Kiitos!

Sosiaalityön asiakastietojärjestelmää uudistetaan ja sosiaalihuollossa otetaan vaiheittain käyttöön valtakunnallinen Kanta-palvelu. Ensimmäisessä vaiheessa työntekijät arkistoivat asiakastiedot Kantaan, mutta tietoja ei vielä pääse katsomaan tai käyttämään sen kautta. Omien tietojen katselu Omakannasta on mahdollista myöhemmässä vaiheessa. 

Pahoittelemme uudistuksen mahdollisesti asiakastyössä aiheuttamaa hidastumista.

Työikäisten sosiaalityö auttaa asiakasta elämänhallintaan ja taloudellisiin asioihin liittyvissä haasteissa.

Asiakkaan kanssa tehdään palvelutarpeen arviointi, jonka tarkoituksena on kartoittaa asiakkaan elämäntilannetta. Asiakasta voidaan tavata kotona, toimistossa sekä yhteistyökumppaneiden kanssa. Tavoitteena on vahvistaa asiakkaan omia voimavaroja, tukea itsenäistä selviytymistä ja ratkaista sosiaalisia ongelmia.

Huoli-ilmoitus

Huoli henkilön hyvinvoinnista voi herätä, jos henkilö ei enää itse kykene hankkimaan apua tai ymmärrä avun tarvettaan.

Huolesi voit ilmaista sähköisellä huoli-ilmoituslomakkeella tai soittamalla Ylöjärven sosiaalipäivystykseen p. 050 437 1301 ma-pe klo 8-16. Iltaisin ja viikonloppuisin yhteydenotot Tampereen sosiaalipäivystykseen p. 0500 625 990.

Toimipaikat

Perusturvakeskus
Perusturvakeskus
Neuvonta avoinna ma-pe klo 13-15, p. 03 565 28482

Kuruntie 10, 33470 Ylöjärvi
Näytä kartalla
Päivitetty: 16.9.2022