Klinik-asiointipalvelu

Ylöjärven terveyskeskuspalveluissa ja suun terveydenhuollossa on otettu 8.4.2019 käyttöön sähköinen asiointipalvelu Klinik. Sen avulla terveyskeskuksen asiakkaat voivat hoitaa yleisimmät terveysasiansa verkossa. 

Uuden palvelun tavoitteena on tehdä hoitoon pääsystä sekä muusta asioinnista helpompaa ja nopeampaa. Palvelu auttaa tunnistamaan kiireellistä hoitoa vaativat tilanteet. Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.

Näin asioit sähköisesti

Klikkaa ponnahdusikkunaa, yllä olevaa kuvaa tai tätä linkkiä: Klinik-asiointipalvelu 

1. Asioinnin aihe

Aloita valitsemalla asiointisi aihe: esimerkiksi yhteydenotto tai ajanvaraus vastaanotolle, varatun ajan peruminen tai siirtäminen tai tutkimustulosten tiedustelu.

2. Tietojen täyttäminen

Seuraa ohjeita ja täytä asiointiisi liittyviä lisätietoja helppokäyttöisen järjestelmän antamien ohjeiden mukaisesti.

3. Hoitoonohjaus ja yhteydenotto

Jos olet tekemässä ajanvarausta tai asiasi vaatii yhteydenottoa, hoitohenkilökunta ottaa sinuun yhteyttä joko soittamalla tai tekstiviestillä.

Palvelu tekee arvion hoidon kiireellisyydestä. Yhteydenottoa vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä mahdollisimman pian, viimeistään kahden arkipäivän sisällä. Palvelun käytön tuloksena voi olla esimerkiksi itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika lääkärille, hoitajalle tai fysioterapeutille.

Palvelua kehitetään jatkuvasti ja palveluun tuodaan uusia ominaisuuksia kehityksen myöhemmissä vaiheissa.

Sähköisen asioinnin kautta voit hoitaa seuraavia tilanteita

  • uusi vaiva tai sairaus - neuvonta ja ajanvaraus vastaanotolle
  • suun ja hampaiden vaiva - neuvonta ja ajanvaraus vastaanotolle
  • hammastarkastus ja muu hammasasia (hammaskiven poisto, vuositarkastus, ajan varmistaminen)
  • sairauden määräaikaiskontrolli
  • tutkimustulosten kysely
  • lääkärintodistukset ja lausunnot (ajokortti, terveystodistus jne.)
  • rokotusneuvonta - matkailijoiden rokotukset
  • terveysneuvonta
  • palveluseteliasiat
  • yhteydenotto kuntoutus- ja apuvälinepalveluihin
  • yhteydenotto röntgeniin
  • varatun ajan peruminen tai siirtäminen

Sähköisen asioinnin hyötyjä 

  • Voit asioida itsellesi parhaiten sopivana ajankohtana, myös iltaisin ja viikonloppuisin.
  • Sinun ei tarvitse selostaa asiaasi useaan kertaan.
  • Sinut ohjataan suoraan tarvitsemaasi hoitoon tai muuhun palveluun.
  • Ammattilaisten aikaa vapautuu ihmisten kohtaamiseen ja hoitamiseen.

Palvelusta vastaava terveyspalveluiden tuottaja on Ylöjärven kaupunki. Palvelun teknisestä toteutuksesta vastaa Klinik Healthcare Solutions Oy.

Tulosta / lue opas sähköisestä asioinnista (pdf)

Ohjevideossa ei ole ääntä. Siinä kerrotaan kuvin ja tekstein Klinik-asiointipalvelun toiminnasta.


Sivu päivitetty 10.4.2019

Ylöjärven kaupunki

Kuruntie 14, PL 22, 33471 Ylöjärvi
p. 03 565 30 000
kirjaamo@ylojarvi.fi