Ylöjärven kaupunki on ottanut käyttöön digipostipalvelu Kivran. Digipostipalvelu on uusi sähköinen kanava kaupungilta tulevien laskujen vastaanottamiseen pankkien tarjoaman e-laskun rinnalla.
Ylöjärven kaupunki kannustaa asiakkaitaan hyödyntämään sähköisiä laskuja paperilaskujen sijaan.
– Laskun toimittaminen sähköisesti on ekologisempi ja edullisempi tapa hoitaa laskutusta, muistuttaa Ylöjärven kaupungin talousjohtaja Juha Liinavuori.
Ylöjärven kaupunki lähettää vuodessa noin 23 000 laskua ja niistä noin 60 prosenttia on edelleen paperisia.
Digipostipalvelu Kivrassa asiakas voi hoitaa maksut ja lisäksi koota yhteen muita tärkeitä dokumentteja, kuten sopimuksia tai tapahtumalippuja, useammalta eri lähettäjältä. Palvelun voi myös jakaa toisen Kivraa käyttävän henkilön kanssa, jolloin saapuneita laskuja voi tarkastella yhdessä ja laskun voi maksaa kumpi vain.
Palvelun lataaminen ja käyttäminen on helppoa ja ilmaista. Palvelun voi ladata puhelimen sovelluskaupasta tai tietokoneella osoitteesta kivra.fi.
Näin otat Kivran käyttöön
1. Lataa ilmainen Kivra-sovellus puhelimeesi sovelluskaupasta tai mene osoitteeseen kivra.fi.
2. Rekisteröidy palveluun pankkitunnuksilla ja sähköpostiosoitteella.
3. Valmista!
Rekisteröitymisen jälkeen saat jatkossa automaattisesti postisi digipostina kaikilta niiltä yrityksiltä, jotka käyttävät Kivraa ja lähettävät sinulle postia. Jos sinulla on e-laskusopimus pankin kanssa, laskut eivät automaattisesti ohjaudu Kivraan e-laskusopimuksen ollessa voimassa.
Kivra-palvelu lähettää viestin uuden laskun saapuessa ja muistuttaa eräpäivän lähestyessä.
Mikä Kivra on?
Kivra on ilmainen digipostipalvelu, joka kokoaa dokumenttien hallinnan yhteen turvalliseen sovellukseen. Kivra on tullut Suomeen Ruotsista, jossa sitä käyttää yli 5,7 miljoonaa ruotsalaista. Suomessa postia Kivra-digipostipalveluun voi vastaanottaa noin 40 000 yritykseltä ja organisaatiolta kaikilta eri toimialoilta teleoperaattoreista energiayhtiöihin ja hyvinvointialueisiin ja kaupunkeihin.
Lue lisää: kivra.fi